دوره مدیریت برند بخش دوم : از ایده تا ادراک، معماری پنهان برندها
۴ نکته طلایی از یه کلاس بازاریابی که دیدت رو به کل عوض میکنه تا حالا شده حس کنی همه کارهای درست رو تو بازاریابی انجام میدی—تبلیغ میکنی، محتوا تولید میکنی، تو شبکههای اجتماعی فعالی—ولی اون نتیجهای که باید بگیری رو نمیگیری؟ این حس برای خیلیها آشناست. اما شاید مشکل از کمکاری نباشه؛ شاید اصل قضیه اینه که یه سری مفاهیم پایهای رو اشتباه فهمیدیم. اینجا میخوام چهار درس مهم از یه کلاس بازاریابی رو باهات درمیون بذارم که میتونه کل نگاهت به کسبوکار رو زیر و رو کنه. ۱. آمیخته بازاریابی فقط یه جمله قشنگ نیست؛ یه جعبهابزاره خیلی وقتا فکر میکنیم اون ۴P معروف—محصول، قیمت، مکان، تبلیغات—یه سری تصمیمات ثابت و رسمیان. ولی واقعیت اینه که اینا ابزارن، نه بیانیه. برند نمیتونه فقط بگه «ما لوکسیم» و انتظار داشته باشه همه باور کنن. باید با ابزارهاش کاری کنه که مخاطب خودش به این نتیجه برسه. مثلاً اگه میخوای لوکس دیده بشی، باید فروشگاههات محدود باشن، قیمتت بالا باشه، تبلیغاتت خاص باشه. برعکسش رو برندهایی مثل «تبرک» انجام میدن که برای قشر متوسط طراحی شدن: همهجا هستن، قیمتشون معمولیه، بستهبندیشون سادهست. اینا نشون میده که آمیخته بازاریابی یه سیستم هماهنگه که باید یه داستان واحد و قابل باور رو منتقل کنه. اگه هر کدوم یه ساز بزنه، مخاطب سردرگم میشه و اعتمادش رو از دست میده. ۲. برندت برای همهست، نه فقط اونایی که ازت خرید میکنن یه اشتباه رایج اینه که فکر کنیم مخاطب همون مشتریه. در حالی که برندسازی برای کل جامعهست، حتی اگه فقط به یه تعداد محدود بفروشی. مثال فراری عالیه: سالی شاید فقط ۱۰۰ تا ماشین بفروشه، ولی برای میلیاردها نفر برندینگ میکنه. هدفش اینه که وقتی یه نفر با سوئیچ فراری وارد شد، همه بدونن باید احترام بذارن، راه باز کنن، حرفشو گوش بدن. این قدرت برند باعث میشه دیگه نیازی به تلاش برای فروش نباشه؛ مشتری خودش میاد و صف میکشه. ۳. محصولت اون چیزی نیست که میفروشی؛ اون نیازییه که داری برطرف میکنی برای خوندن ادامه مطلب می تونی به سایت بی محتوا beemohtava.ir مراجعه کنی....
mba,دوره MBA,آموزش برندسازی,برندینگ,آموزش برندینگ