بازدید مدیران مدارس هند وبمبئ از دبیرستان استعدادهای درخشان هاشمی نژاد 4مشهد

استعدادهای درخشان خراسان رضوی
استعدادهای درخشان خراسان رضوی

مدیران هندی در مشهد: تحسین رویکرد متفاوت یک دبیرستان ایرانی گروهی از مدیران ارشد آموزشی از شهرهای بمبئی، دهلی و حیدرآباد هندوستان، در قالب برنامه بازدید از مدارس پیشرو با رویکردهای نوین تربیتی، میهمان دبیرستان استعدادهای درخشان شهید هاشمی نژاد ۴ (متوسطه اول) در ناحیه ۳مشهد شدند. این بازدید که با حضور «محمد لایقیان جوان»، رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش خراسان رضوی همراه بود، بر شیوه های خلاقانه تربیتی و تحصیلی این مرکز آموزشی متمرکز شد. «علیرضا نجفی»، مدیر دبیرستان و عضو شورای عالی آموزش وپرورش ، در این نشست به تشریح جزئیات رویکردهای مدیریتی و الگوهای رفتاری حاکم بر فضای تربیتی دانش آموزان پرداخت. وی با اشاره به اهمیت هماهنگی بین نظام آموزشی و نیازهای جامعه، گفت: «هدف ما پرورش نسلی است که علاوه بر دانش علمی، به ارزشهای اخلاقی و مهارتهای اجتماعی مجهز باشد.» لایقیان جوان نیز در ادامه با تأکید بر مأموریت ویژه مدارس در جوامع اسلامی، افزود: «تربیت نوجوانان و جوانان در کشورهای اسلامی باید با نگاهی به هویت دینی و چالشهای عصر حاضر پیوند بخورد. این بازدیدها فرصتی برای تبادل تجربه و تقویت همکاریهای آموزشی بین کشورهاست.» حاضران در این برنامه با حضور در فضای آموزشی آموزشگاه، از نزدیک با فعالیتهای پژوهشی، برنامه های مهارت محور و پروژه های خلاقانه این دبیرستان آشنا شدند. مدیران هندی این بازدید را گامی مؤثر در جهت الگوبرداری از تجربه های موفق مدارس ایران عنوان کردند.

هاشمی نژاد ۴چهار,مدیران هندی,سمپاد خراسان رضوی,بازدید مدیران خارجی,مدارس سمپاد مشهد

توضیحات

مدیران هندی در مشهد: تحسین رویکرد متفاوت یک دبیرستان ایرانی گروهی از مدیران ارشد آموزشی از شهرهای بمبئی، دهلی و حیدرآباد هندوستان، در قالب برنامه بازدید از مدارس پیشرو با رویکردهای نوین تربیتی، میهمان دبیرستان استعدادهای درخشان شهید هاشمی نژاد ۴ (متوسطه اول) در ناحیه ۳مشهد شدند. این بازدید که با حضور «محمد لایقیان جوان»، رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش خراسان رضوی همراه بود، بر شیوه های خلاقانه تربیتی و تحصیلی این مرکز آموزشی متمرکز شد. «علیرضا نجفی»، مدیر دبیرستان و عضو شورای عالی آموزش وپرورش ، در این نشست به تشریح جزئیات رویکردهای مدیریتی و الگوهای رفتاری حاکم بر فضای تربیتی دانش آموزان پرداخت. وی با اشاره به اهمیت هماهنگی بین نظام آموزشی و نیازهای جامعه، گفت: «هدف ما پرورش نسلی است که علاوه بر دانش علمی، به ارزشهای اخلاقی و مهارتهای اجتماعی مجهز باشد.» لایقیان جوان نیز در ادامه با تأکید بر مأموریت ویژه مدارس در جوامع اسلامی، افزود: «تربیت نوجوانان و جوانان در کشورهای اسلامی باید با نگاهی به هویت دینی و چالشهای عصر حاضر پیوند بخورد. این بازدیدها فرصتی برای تبادل تجربه و تقویت همکاریهای آموزشی بین کشورهاست.» حاضران در این برنامه با حضور در فضای آموزشی آموزشگاه، از نزدیک با فعالیتهای پژوهشی، برنامه های مهارت محور و پروژه های خلاقانه این دبیرستان آشنا شدند. مدیران هندی این بازدید را گامی مؤثر در جهت الگوبرداری از تجربه های موفق مدارس ایران عنوان کردند.