ارزیابی عملکرد کارکنان بر اساس مدل OKR چیست؟ مدل اهداف و نتایج کلیدی (Objectives and Key Results) یا به اختصار OKR، مدل هدفگذاری است که در سال ۱۹۷۰ توسط اندی گرو (Andy Grove) در شرکت اینتل مطرح شد و سپس جان دوئر (John Doerr) به عنوان مشاور گوگل با اندکی تغییرات آن را به کار گرفت و در ادامه طی سالهای بعد، با توجه به نتایج مثبت و انکارناپذیر آن، به طور گسترده مورد استقبال شرکتهای مطرح و بزرگی در سراسر جهان قرار گرفت. اهمیت یادگیری ارزیابی عملکرد کارکنان بر اساس مدل OKR چیست؟ اساسا سازمانها در راستای چشمانداز و ماموریتشان، اهدافی را دنبال کرده و پیوسته در جهت هماهنگسازی افراد و تیمهای کاری مختلفشان به منظور پیشبرد این اهداف میکوشند. از آنجا که منابع سازمان ارزشمندتر از آن هستند که صرف حرکت انفرادی و ناهماهنگ بخشهای گوناگون شوند، بسیار مهم است که ابتدا درکی مشترک و شفاف از اهداف سازمان برای همه اعضا حاصل شود. بدین منظور روش OKR میتواند کمک شایانی به هماهنگسازی و حفظ تمرکز در سرتاسر سازمان کند. بدین صورت که ابتدا به صورت فصلی یا سالیانه اهدافی چالشی و تا حدی بلندپروازانه با مشارکت واحدهای کاری مختلف تعیین میشود و سپس از طریق مشخص کردن نتایج کلیدی میزان دستیابی به اهداف مد نظر سنجیده میشود و در اختیار همه کارکنان قرار داده میشود. در این فرادرس، چه و چطور یاد میگیریم؟ در فرادرس پیش رو پس از معرفی تکنیک OKR و ذکر مزایای پیادهسازی آن، عناصر و بخشهای کلیدی تشکیلدهندهاش را معرفی کرده و جهت درک هرچه بهتر این موضوع، مثالهایی از دنیای واقعی را در کنار یکدیگر بررسی خواهیم کرد. انتظار میرود پس از گذراندن این آموزش بتوانید این مدل را با موفقیت در سازمان خود تعریف و پیاده نموده تا قادر به بهرهگیری از امتیازات حاصل از آن باشید.