سرنوشت ناترازی سوخت و خودرو

تعداد بازدید : 14 | تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1403 19:18 | مدت زمان : 01:11:42 | دسته بندی : خبری

در حاشیه رویداد ایران اکسپو 2024، پنلی با موضوع جایگاه خودروی ایران در بازارهای جهانی برگزار شد. سخنرانان در این پنل به وضعیت صنعت خودرو در کشور و برقی سازی خودرو، صادرات و چالش های آن پرداختند. حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت در خصوص سیاست های کشور در زمینه برقی سازی خودرو می گوید: مهم ترین حرکت سیاستگذار به سمت برقی سازی خودرو، بحث ناترازی سوخت و غلبه بر این قضیه است. به نظر می رسد در مصرف بنزل و و گازوییل مجبور هستیم در سال جاری بالغ بر 7 میلیارد دلار صرف واردات بنزین کنیم. فرشاد فاطمی امین استادیار دانشگاه صنعتی شریف می گوید: صنعت خودرو در وضعیت مناسبی قرار ندارد. از نظر تعداد تولید ما در 10 سال گذشته 14 تا بیستمین تولید کننده در دنیا بودیم. همان صنعتی که در خودروی بنزینی ما نیاز به 7 میلیارد دلار واردات بنزین ایجاد کرده می تواند در زمینه خودروی برقی نیز ایجاد شود. یوسف حجت استاد دانشگاه تربیت مدرس می گوید: خودروسازی در کشور ما به شدت سیاسی شده است و جنبه های بسیاری از صنعت خودرو در جامعه مطرح نمی شود و توانمندی هایی که در صنعت خودروی کشور داریم آنطور که باید شناخته شده نیست. محمدصادق قاضی زاده استاد دانشگاه شهید بهشتی نیز در خصوص خودروهای برقی و ملاحظات برای تولید خودروهای برقی توضیحاتی را مطرح می کند.

حسن کریمی سنجری,یوسف حجت,فرشاد فاطمی امین,محمدصادق قاضی زاده