هزار درنای ایران

کتابخانه عمومی حافظ
کتابخانه عمومی حافظ

در آستانه آغاز سی و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت: ساخت هزار درنای ایران با همکاری کتابخانه های عمومی سراسر ایران این برنامه عصر یکشنبه ۲۰ آبان همزمان با 10 نوامبر روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، در اقدامی مبتکرانه توسط کتابخانه های عمومی حافظ و بشارت گرگان برگزار شد. با اطلاع رسانی تیم برگزار کننده به کتابداران، بیش از 3۰ کتابخانه عمومی از سراسر کشور، به صورت داوطلبانه به این پویش پیوستند پویش هزار درنای ایران همراه با قصه گویی از کتاب ساداکو و هزار درنای کاغذی با موضوع اثرات مخرب بمباران اتمی هیروشیما بر زندگی کودکی به نام ساداکو ساساکی بود. ساداکو دختر بچه‌ای که آرزوی دونده شدن داشت؛ در اثر بمباران اتمی هیروشیما دچار سرطان خون میشود و نمی تواند به آرزویش دست بیابد. ساداکو در دوران بیماری هیچ گاه امیدش را از دست نداد. در خلال بیماری یکی از دوستانش به او گفت که بر اساس یک افسانه ژاپنی اگر هزار درنای کاغذی بسازید به آرزوی خود می‌رسید. ساداکو با این امید شروع به ساخت درنا کرد اما فقط توانست ۶۴۴ درنا بسازد. پس از مرگ ساداکو دوستانش هزار درنای ناتمام او را ساختند و همراه او به خاک سپردند. بعد از این درنا به نمادی از صلح و امید در جهان تبدیل شد همه ساله کودکان جهان در سالروز مرگ ساداکو از سراسر جهان با یاد او و آرزوی صلح و شادی برای او هزاران درنای کاغذی میسازند. با امید اینکه خواسته ساداکو و تمام کودکان جهان به تحقق بپیوندد: این فریاد ماست؛ این شعار ماست؛ صلح در تمام جهان در روز جهانی علم درخدمت صلح و توسعه اعضای کودک کتابخانه های ایران با آرزوی صلح و شادی برای کودکان فلسطین و لبنان و تمام کودکان جهان هزار درنای کاغذی ساختند با سپاس فراوان از خانم راحمه شهریاری از کانون پرورش فکری جهت قصه گویی دلنشین از داستان ساداکو؛ و تشکر ویژه از بچه های باهوش و دوست داشتنی مدرسه تلاش و معلم دلسوز بچه ها خانم شاهینی که الهام بخش آینده سازان این سرزمین هستند. در این برنامه کتابخانه هایی از استان های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، تهران، البرز، قزوین،مرکزی ، زنجان، همدان، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر، یزد، اصفهان و اردبیل مشارکت داشتند #خواندن_برای_همدلی #درنا_برای_صلح #روز_جهانی_علم_در_خدمت_صلح_و_توسعه

خواندن برای همدلی,سی و دومین دوره هفته کتاب,هزار درنای ایران,کتابخانه های عمومی حافظ,کتابخانه عمومی بشارت

توضیحات

در آستانه آغاز سی و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت: ساخت هزار درنای ایران با همکاری کتابخانه های عمومی سراسر ایران این برنامه عصر یکشنبه ۲۰ آبان همزمان با 10 نوامبر روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، در اقدامی مبتکرانه توسط کتابخانه های عمومی حافظ و بشارت گرگان برگزار شد. با اطلاع رسانی تیم برگزار کننده به کتابداران، بیش از 3۰ کتابخانه عمومی از سراسر کشور، به صورت داوطلبانه به این پویش پیوستند پویش هزار درنای ایران همراه با قصه گویی از کتاب ساداکو و هزار درنای کاغذی با موضوع اثرات مخرب بمباران اتمی هیروشیما بر زندگی کودکی به نام ساداکو ساساکی بود. ساداکو دختر بچه‌ای که آرزوی دونده شدن داشت؛ در اثر بمباران اتمی هیروشیما دچار سرطان خون میشود و نمی تواند به آرزویش دست بیابد. ساداکو در دوران بیماری هیچ گاه امیدش را از دست نداد. در خلال بیماری یکی از دوستانش به او گفت که بر اساس یک افسانه ژاپنی اگر هزار درنای کاغذی بسازید به آرزوی خود می‌رسید. ساداکو با این امید شروع به ساخت درنا کرد اما فقط توانست ۶۴۴ درنا بسازد. پس از مرگ ساداکو دوستانش هزار درنای ناتمام او را ساختند و همراه او به خاک سپردند. بعد از این درنا به نمادی از صلح و امید در جهان تبدیل شد همه ساله کودکان جهان در سالروز مرگ ساداکو از سراسر جهان با یاد او و آرزوی صلح و شادی برای او هزاران درنای کاغذی میسازند. با امید اینکه خواسته ساداکو و تمام کودکان جهان به تحقق بپیوندد: این فریاد ماست؛ این شعار ماست؛ صلح در تمام جهان در روز جهانی علم درخدمت صلح و توسعه اعضای کودک کتابخانه های ایران با آرزوی صلح و شادی برای کودکان فلسطین و لبنان و تمام کودکان جهان هزار درنای کاغذی ساختند با سپاس فراوان از خانم راحمه شهریاری از کانون پرورش فکری جهت قصه گویی دلنشین از داستان ساداکو؛ و تشکر ویژه از بچه های باهوش و دوست داشتنی مدرسه تلاش و معلم دلسوز بچه ها خانم شاهینی که الهام بخش آینده سازان این سرزمین هستند. در این برنامه کتابخانه هایی از استان های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، تهران، البرز، قزوین،مرکزی ، زنجان، همدان، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر، یزد، اصفهان و اردبیل مشارکت داشتند #خواندن_برای_همدلی #درنا_برای_صلح #روز_جهانی_علم_در_خدمت_صلح_و_توسعه