تست و بررسی هوندا سیتی | سدان خوش کیفیت ژاپنی

خودرو بانک
خودرو بانک

هوندا سیتی در جدیدترین نسل خود که وارد بازار ایران شده، از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که توان تولید ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت در دور ۶۶۰۰ و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور در دور ۴۳۰۰ را دارد. نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و وزن خودرو حدود ۱۱۸۹ کیلوگرم است. باک سوخت آن ۴۰ لیتر گنجایش دارد و مصرف ترکیبی حدود ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر ثبت شده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در حدود ۱۰.۵ ثانیه اندازه‌گیری شده و حداکثر سرعت نیز نزدیک به ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این اعداد نشان می‌دهند هوندا سیتی در کلاس خودروهای سدان شهری عملکردی متعادل و قابل اعتماد ارائه می‌دهد. از نظر طراحی، هوندا سیتی ظاهری ساده اما مدرن دارد. جلوپنجره بازطراحی‌شده، خطوط بدنه نرم و چراغ‌های LED جلو و عقب حس پویایی و امروزی بودن را منتقل می‌کنند. فضای داخلی خودرو با فاصله محوری ۲۵۹۰ میلی‌متر، برای چهار سرنشین بزرگسال کاملاً کافی است و صندوق عقب با حجم بیش از ۵۰۰ لیتر فضای مناسبی برای وسایل روزمره و سفر فراهم می‌کند. کیفیت مونتاژ کابین خوب است و اگرچه بیشتر از پلاستیک سخت در ساخت داشبورد استفاده شده، طراحی تمیز و کاربردی آن باعث می‌شود فضای داخلی دلنشین و کاربرپسند باشد. امکاناتی مانند سیستم تهویه خودکار، نمایشگر لمسی، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، فرمان برقی، کروز کنترل، دوربین عقب و سیستم ورود بدون کلید در این خودرو به چشم می‌خورند و در بخش ایمنی نیز تجهیزاتی نظیر ترمز ABS، کنترل پایداری و چند کیسه هوا وجود دارد. در رانندگی روزمره، هوندا سیتی شخصیتی آرام و متین دارد. گیربکس CVT باعث می‌شود تعویض دنده‌ها نرم و بی‌صدا انجام شود و شتاب‌گیری در ترافیک شهری کاملاً یکنواخت باشد. در جاده‌های بین‌شهری نیز پایداری خودرو قابل قبول است، هرچند در سرعت‌های بالا کمی صدای باد به کابین راه پیدا می‌کند. مصرف سوخت اقتصادی و هزینه نگهداری پایین از مهم‌ترین مزایای آن به شمار می‌رود و همین ویژگی‌ها باعث شده سیتی گزینه‌ای منطقی برای استفاده روزمره باشد. با این وجود، سطح امکانات رفاهی آن نسبت به برخی رقبای لوکس‌تر پایین‌تر است و کمبود گسترده شبکه خدمات پس از فروش هوندا در ایران می‌تواند نقطه‌ضعفی برای خریداران احتمالی محسوب شود.

هوندا سیتی,بررسی هوندا سیتی,مشخصات فنی هوندا سیتی,Honda City

توضیحات

هوندا سیتی در جدیدترین نسل خود که وارد بازار ایران شده، از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که توان تولید ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت در دور ۶۶۰۰ و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور در دور ۴۳۰۰ را دارد. نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و وزن خودرو حدود ۱۱۸۹ کیلوگرم است. باک سوخت آن ۴۰ لیتر گنجایش دارد و مصرف ترکیبی حدود ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر ثبت شده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در حدود ۱۰.۵ ثانیه اندازه‌گیری شده و حداکثر سرعت نیز نزدیک به ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این اعداد نشان می‌دهند هوندا سیتی در کلاس خودروهای سدان شهری عملکردی متعادل و قابل اعتماد ارائه می‌دهد. از نظر طراحی، هوندا سیتی ظاهری ساده اما مدرن دارد. جلوپنجره بازطراحی‌شده، خطوط بدنه نرم و چراغ‌های LED جلو و عقب حس پویایی و امروزی بودن را منتقل می‌کنند. فضای داخلی خودرو با فاصله محوری ۲۵۹۰ میلی‌متر، برای چهار سرنشین بزرگسال کاملاً کافی است و صندوق عقب با حجم بیش از ۵۰۰ لیتر فضای مناسبی برای وسایل روزمره و سفر فراهم می‌کند. کیفیت مونتاژ کابین خوب است و اگرچه بیشتر از پلاستیک سخت در ساخت داشبورد استفاده شده، طراحی تمیز و کاربردی آن باعث می‌شود فضای داخلی دلنشین و کاربرپسند باشد. امکاناتی مانند سیستم تهویه خودکار، نمایشگر لمسی، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، فرمان برقی، کروز کنترل، دوربین عقب و سیستم ورود بدون کلید در این خودرو به چشم می‌خورند و در بخش ایمنی نیز تجهیزاتی نظیر ترمز ABS، کنترل پایداری و چند کیسه هوا وجود دارد. در رانندگی روزمره، هوندا سیتی شخصیتی آرام و متین دارد. گیربکس CVT باعث می‌شود تعویض دنده‌ها نرم و بی‌صدا انجام شود و شتاب‌گیری در ترافیک شهری کاملاً یکنواخت باشد. در جاده‌های بین‌شهری نیز پایداری خودرو قابل قبول است، هرچند در سرعت‌های بالا کمی صدای باد به کابین راه پیدا می‌کند. مصرف سوخت اقتصادی و هزینه نگهداری پایین از مهم‌ترین مزایای آن به شمار می‌رود و همین ویژگی‌ها باعث شده سیتی گزینه‌ای منطقی برای استفاده روزمره باشد. با این وجود، سطح امکانات رفاهی آن نسبت به برخی رقبای لوکس‌تر پایین‌تر است و کمبود گسترده شبکه خدمات پس از فروش هوندا در ایران می‌تواند نقطه‌ضعفی برای خریداران احتمالی محسوب شود.