نحوه بازخورد صحیح در ارزشیابی کیفی-توصیفی

اداره تکنولوژی وگروه های آموزش ابتدایی خراسان رضوی
اداره تکنولوژی وگروه های آموزش ابتدایی خراسان رضوی

با توجه به اینکه در برنامه ارزشیابی کیفی-توصیفی، یکی از اهداف اصلی ارزشیابی، بهبود فرآیند یادگیری است، «بازخورد مناسب» به هر آزمون می‌تواند موقعیتی برای یادگیری باشد. از آنجا که رویکرد ارزشیابی کیفی-توصیفی، تقویت فرهنگ موفقیت است، در ارائه یک بازخورد مناسب، ابتدا به نقاط قوت اشاره می‌کنیم، سپس با حفظ شأن و کرامت انسانی دانش‌آموزان، به ضعف‌ها و نقص‌های یادگیری می‌پردازیم و در نهایت با ارائه راه‌کارهای مناسب و کاربردی، دانش‌آموزان را در برطرف کردن نقاط ضعف همراهی می‌کنیم و بدین سان، ارزشیابی در خدمت یادگیری قرار می‌گیرد. مدرس : سرکار خانم الهی

ارزشیابی,کیفی توصیفی,بازخورد

توضیحات

با توجه به اینکه در برنامه ارزشیابی کیفی-توصیفی، یکی از اهداف اصلی ارزشیابی، بهبود فرآیند یادگیری است، «بازخورد مناسب» به هر آزمون می‌تواند موقعیتی برای یادگیری باشد. از آنجا که رویکرد ارزشیابی کیفی-توصیفی، تقویت فرهنگ موفقیت است، در ارائه یک بازخورد مناسب، ابتدا به نقاط قوت اشاره می‌کنیم، سپس با حفظ شأن و کرامت انسانی دانش‌آموزان، به ضعف‌ها و نقص‌های یادگیری می‌پردازیم و در نهایت با ارائه راه‌کارهای مناسب و کاربردی، دانش‌آموزان را در برطرف کردن نقاط ضعف همراهی می‌کنیم و بدین سان، ارزشیابی در خدمت یادگیری قرار می‌گیرد. مدرس : سرکار خانم الهی