چگونه با استفاده از گیربکس مکعبی دور کم با توان بالا داشته باشیم؟

گروه صنعتی پویان
گروه صنعتی پویان

گیربکس مکعبی چیست؟ گیربکس مکعبی (همان گیربکس هلیکال شافت مستقیم) یک جعبه دنده صنعتی با پوسته مکعب‌شکل است که محور ورودی و خروجی آن در یک راستا (Inline یا شافت مستقیم) قرار دارند. این گیربکس از چرخ‌دنده‌های هلیکال (مارپیچ) استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد با راندمان بالا (حدود ۹۵-۹۸%) و کارکرد بی‌صدا، سرعت را کاهش و گشتاور را افزایش دهد. گام‌های کلیدی برای دستیابی به "دور کم با توان بالا" گام ۱: انتخاب گیربکس با نسبت کاهش (Ratio) مناسب این مهمترین پارامتر است. نسبت کاهش (i) = دور ورودی (n_input) / دور خروجی (n_output) نسبت کاهش (i) = گشتاور خروجی (T_output) / گشتاور ورودی (T_input) (با در نظر گرفتن تلفات) نتیجه: هرچه نسبت کاهش بالاتر باشد، سرعت خروجی کمتر و گشتاور خروجی بیشتر خواهد بود.

گیربکس,گیربکس مرک,گیربکس مرکب

توضیحات

گیربکس مکعبی چیست؟ گیربکس مکعبی (همان گیربکس هلیکال شافت مستقیم) یک جعبه دنده صنعتی با پوسته مکعب‌شکل است که محور ورودی و خروجی آن در یک راستا (Inline یا شافت مستقیم) قرار دارند. این گیربکس از چرخ‌دنده‌های هلیکال (مارپیچ) استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد با راندمان بالا (حدود ۹۵-۹۸%) و کارکرد بی‌صدا، سرعت را کاهش و گشتاور را افزایش دهد. گام‌های کلیدی برای دستیابی به "دور کم با توان بالا" گام ۱: انتخاب گیربکس با نسبت کاهش (Ratio) مناسب این مهمترین پارامتر است. نسبت کاهش (i) = دور ورودی (n_input) / دور خروجی (n_output) نسبت کاهش (i) = گشتاور خروجی (T_output) / گشتاور ورودی (T_input) (با در نظر گرفتن تلفات) نتیجه: هرچه نسبت کاهش بالاتر باشد، سرعت خروجی کمتر و گشتاور خروجی بیشتر خواهد بود.