ارائه طراحی بازی های کامپیوتری_دکتر رضوانی_رزیدنت ایول

u_33482650
u_33482650

شیمانجاتی . جنبه‌های فرهنگی و تاثیرگذاری: • تأثیر بر ژانر وحشت: رزیدنت ایول به عنوان یک معیار برای بازی‌های وحشت و بقا عمل کرده و بر بسیاری از عناوین بعدی تأثیر گذاشته است. • آثار اقتباسی: موفقیت بازی منجر به ساخت فیلم‌ها، کمیک‌ها و کتاب‌های متعددی شده است. جمع‌بندی: رزیدنت ایول یک مجموعه بازی بزرگ و تاثیرگذار است که در طول دهه‌ها توانسته است هویت اصلی خود را به عنوان یک بازی بقا-وحشت با محوریت بیوتروریسم و زامبی‌ها حفظ کند، هرچند که در دوره‌هایی بین تمرکز بر ترس و معما و اکشن پرسرعت در نوسان بوده است. بازسازی‌های (Remakes) اخیر این سری نیز با موفقیت توانسته‌اند تجربه‌های کلاسیک را با گرافیک مدرن و مکانیک‌های به‌روز به مخاطبان جدید و قدیمی ارائه دهند. دوران اکشن‌محور (RE 4-6): از نسخه چهارم (RE4) بازی به سمت اکشن سوم‌شخص با دوربین روی شانه (Over-the-Shoulder) متمایل شد که در عین حال المان‌های بقا را حفظ کرد، اما در نسخه ششم (RE6) عملاً بیشتر به یک بازی اکشن تبدیل شد.

گیم,گیم پلی,گیم پلی بازی

توضیحات

شیمانجاتی . جنبه‌های فرهنگی و تاثیرگذاری: • تأثیر بر ژانر وحشت: رزیدنت ایول به عنوان یک معیار برای بازی‌های وحشت و بقا عمل کرده و بر بسیاری از عناوین بعدی تأثیر گذاشته است. • آثار اقتباسی: موفقیت بازی منجر به ساخت فیلم‌ها، کمیک‌ها و کتاب‌های متعددی شده است. جمع‌بندی: رزیدنت ایول یک مجموعه بازی بزرگ و تاثیرگذار است که در طول دهه‌ها توانسته است هویت اصلی خود را به عنوان یک بازی بقا-وحشت با محوریت بیوتروریسم و زامبی‌ها حفظ کند، هرچند که در دوره‌هایی بین تمرکز بر ترس و معما و اکشن پرسرعت در نوسان بوده است. بازسازی‌های (Remakes) اخیر این سری نیز با موفقیت توانسته‌اند تجربه‌های کلاسیک را با گرافیک مدرن و مکانیک‌های به‌روز به مخاطبان جدید و قدیمی ارائه دهند. دوران اکشن‌محور (RE 4-6): از نسخه چهارم (RE4) بازی به سمت اکشن سوم‌شخص با دوربین روی شانه (Over-the-Shoulder) متمایل شد که در عین حال المان‌های بقا را حفظ کرد، اما در نسخه ششم (RE6) عملاً بیشتر به یک بازی اکشن تبدیل شد.