مشکل فرهنگی صادرات ایران

تعداد بازدید : 14 | تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1403 08:47 | مدت زمان : 00:02:26 | دسته بندی : خبری

نبود بسترهای مناسب برای صادرات و عدم هماهنگی بین ارکان حاکمیت یکی از موانع اصلی در صادرات صنایع غدایی محسوب می‌شود که فعالان این بخش به آن اشاره می‌کنند و معتقدند این مانع موجب شده تا صادرات در این بخش با مشکلات بسیاری مواجه شود. مدیرعامل صنایع غذایی سحر همدان با اشاره به مشکلاتی که در مسیر صادرات صنایع غذایی وجود دارد به این نکته اشاره کرد که مشکل فرهنگی یکی از موانع اصلی بر سر راه توسعه صادرات غیرنفتی در ایران است. این مشکل در سطوح مختلف جامعه، از پایین‌ترین تا بالاترین اقشار، ریشه دارد و باعث شده است که فرهنگ صادرات و ارزش صادرات در کشور به جایگاه واقعی خود نرسد. به گفته مسعود توتونچیان، این مانع در کنار موانع دیگر موجب شده تا صادرکنندگان ایرانی نتوانند به سهم واقعی خود در بازارهای بین‌المللی و منطقه دست پیدا کنند.