امپرسیونیسم چه تفاوتی با سبک باروک دارد؟گفتگوی خیالی ورمیر و ونگوگ!

گالری نقاشی وحیدرسولیان
گالری نقاشی وحیدرسولیان

امپرسیونیسم چه تفاوتی با سبک باروک دارد؟ گفت‌وگوی خیالی ورمیر با ونگوگ مقدمه دنیای هنر پر از تضادهای زیباست. از سکوت لطیف تابلوهای ورمیر در دوران باروک گرفته تا انفجار رنگ‌ها در نقاشی‌های ونگوگ ، نماینده درخشان امپرسیونیسم . اما دقیقاً تفاوت این دو سبک در چیست؟ و اگر ورمیر و ونگوگ روزی با هم گفت وگو می‌کردند، درباره چه چیزی حرف می‌زدند؟ سبک باروک: شعر نور و سکوت سبک باروک در قرن هفدهم میلادی در اروپا شکل گرفت. در این دوره، هنرمندان با استفاده از نور، سایه و واقع‌گرایی تلاش می‌کنند احساسات را در سکوت نشان‌دهنده. ورمیر، نقاش هلندی، با آثاری چون دختری با گوشواره مروارید ، نماد آرامش و درخشش نور طبیعی شد. در آثار او، همه چیز واقعی، دقیق و شاعرانه است. نور از پنجره می‌تابد، فضای ساکت است و هر آرام، معنی دارد. سبک امپرسیونیسم: فریاد رنگ و احساس در مقابل، دو قرن بعد، امپرسیونیسم در فرانسه به‌وجود آمد. هنرمندانی چون ون‌گوگ ، مونه و رنوآر به‌جای بازنمایی دقیق واقعیت، به دنبال تأثیر لحظه‌ای نور و احساس بودند. در نقاشی‌های ونگوگ مثل شب پرستاره یا گل‌های آفتابگردان ، رنگ‌ها با قدرت می‌درخشند، قلم‌موها واضح‌اند و هر ضربه‌ای رنگ، بیانگر احساس درونی نقاش است. اینجا، فقط بهانه‌ای برای نمایش احساس، شور و درون‌مایه‌ای روح انسان است. گفت‌وگوی خیالی ورمیر و ون‌گوگ ️ اگر این دو هنرمند از دو قرن متفاوت، روزی کنار هم بنشینند و حرف بزنند، شاید گفت‌وگوشان چنین آغاز شود: ورمیر: من نقاشِ نورم. سکوت را با رنگ‌های نرم و سایه‌های آرام روایت می‌کنم. ونگوگ: و من نقاشِ احساس. رنگ‌ها زبان دل مناند، هر ضربه‌ای قلم‌مو، یک تپش قلب است. ورمیر: تو فریاد می‌زنی، من نجوا می‌کنم… اما هر دو دنبال زیبایی‌هایم که در لحظه‌ای پنهان است. ونگوگ: درست گفتی… تو با سکوت، من با طوفان. ولی هر دو عاشق نوری هستیم که زندگی را معنا می کند. تفاوت های اصلی سبک باروک و امپرسیونیسم تکمیلی‌ها سبک باروک سبک امپرسیونیسم تاریخ قرن ۱۷ | قرن ۱۹ هدف اصلی نمایش واقعیت و نور طبیعی نمایش احساس و احساس لحظه‌ای نور و رنگ ملایم، کنترل شده، شاعرانه تند، زنده و احساسی «تش فرضا» ... دقیق و واقعی آزاد، سریع و پرحرکت فضا و حس کلی آرام، رازآلود و ساکت پویا، پرانرژی و احساسی جمع آوری تفاوت میان باروک و امپرسیونیسم

ونگوگ,نقاشی,آموزش نقاشی,هنر نقاشی,خبری فرهنگ و هنر

توضیحات

امپرسیونیسم چه تفاوتی با سبک باروک دارد؟ گفت‌وگوی خیالی ورمیر با ونگوگ مقدمه دنیای هنر پر از تضادهای زیباست. از سکوت لطیف تابلوهای ورمیر در دوران باروک گرفته تا انفجار رنگ‌ها در نقاشی‌های ونگوگ ، نماینده درخشان امپرسیونیسم . اما دقیقاً تفاوت این دو سبک در چیست؟ و اگر ورمیر و ونگوگ روزی با هم گفت وگو می‌کردند، درباره چه چیزی حرف می‌زدند؟ سبک باروک: شعر نور و سکوت سبک باروک در قرن هفدهم میلادی در اروپا شکل گرفت. در این دوره، هنرمندان با استفاده از نور، سایه و واقع‌گرایی تلاش می‌کنند احساسات را در سکوت نشان‌دهنده. ورمیر، نقاش هلندی، با آثاری چون دختری با گوشواره مروارید ، نماد آرامش و درخشش نور طبیعی شد. در آثار او، همه چیز واقعی، دقیق و شاعرانه است. نور از پنجره می‌تابد، فضای ساکت است و هر آرام، معنی دارد. سبک امپرسیونیسم: فریاد رنگ و احساس در مقابل، دو قرن بعد، امپرسیونیسم در فرانسه به‌وجود آمد. هنرمندانی چون ون‌گوگ ، مونه و رنوآر به‌جای بازنمایی دقیق واقعیت، به دنبال تأثیر لحظه‌ای نور و احساس بودند. در نقاشی‌های ونگوگ مثل شب پرستاره یا گل‌های آفتابگردان ، رنگ‌ها با قدرت می‌درخشند، قلم‌موها واضح‌اند و هر ضربه‌ای رنگ، بیانگر احساس درونی نقاش است. اینجا، فقط بهانه‌ای برای نمایش احساس، شور و درون‌مایه‌ای روح انسان است. گفت‌وگوی خیالی ورمیر و ون‌گوگ ️ اگر این دو هنرمند از دو قرن متفاوت، روزی کنار هم بنشینند و حرف بزنند، شاید گفت‌وگوشان چنین آغاز شود: ورمیر: من نقاشِ نورم. سکوت را با رنگ‌های نرم و سایه‌های آرام روایت می‌کنم. ونگوگ: و من نقاشِ احساس. رنگ‌ها زبان دل مناند، هر ضربه‌ای قلم‌مو، یک تپش قلب است. ورمیر: تو فریاد می‌زنی، من نجوا می‌کنم… اما هر دو دنبال زیبایی‌هایم که در لحظه‌ای پنهان است. ونگوگ: درست گفتی… تو با سکوت، من با طوفان. ولی هر دو عاشق نوری هستیم که زندگی را معنا می کند. تفاوت های اصلی سبک باروک و امپرسیونیسم تکمیلی‌ها سبک باروک سبک امپرسیونیسم تاریخ قرن ۱۷ | قرن ۱۹ هدف اصلی نمایش واقعیت و نور طبیعی نمایش احساس و احساس لحظه‌ای نور و رنگ ملایم، کنترل شده، شاعرانه تند، زنده و احساسی «تش فرضا» ... دقیق و واقعی آزاد، سریع و پرحرکت فضا و حس کلی آرام، رازآلود و ساکت پویا، پرانرژی و احساسی جمع آوری تفاوت میان باروک و امپرسیونیسم