عقبنشینی به واقعیت اقتصاد
در برنامه «تیتر یک» امروز، ۲۹ مهر ۱۴۰۴، اصلاحات برنامه هفتم توسعه بررسی شد و از تهدید هوش مصنوعی برای مشاغل مختلف پرده برداشته شد. اظهارات سخنگوی دولت درباره صلح و مذاکره، تغییر رفتار مصرفکنندگان و چالش برندها، نخستوزیری نخستین زن در ژاپن و چشمانداز محتاطانه بازار رمزارزها دیگر بخشهای تیتر یک امروز را تشکیل میدهند. دیپلماسی استانی در مسیر توسعه؟ دیپلماسی اقتصادی یعنی آن بخش از فعالیت سیاست خارجی کشور که معطوف به «ایجاد، هدایت و تقویت تعاملات اقتصادی بینالمللی» است؛ بهعبارت دیگر، سیاست خارجی که نه صرفاً امنیتی یا سیاسی است، بلکه بر «اقتدار اقتصادی»، «توسعه بازار»، «جذب سرمایه و فناوری»، «ارتقای نقش منطقهای و جهانی» تأکید دارد. برای ایران، با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک، ظرفیت ترانزیت، همسایگی با چندین کشور، تحریمهای گسترده و نیاز به گشودن مسیرهای جدید اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی میتواند یکی از ارکان محوری سیاست خارجی توسعهگرا باشد مهاجرانی در واکنش به اظهارات ویتکاف: ایران هم خواهان صلح است فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در نشست خبری، در پاسخ به سوال خبرنگار اکوایران در خصوص اظهارات اخیر ویتکاف دستیار ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه گفت. ما همیشه اهل مذاکره و گفت و گو بودیم. در تاریخ 23 خردادماه که به ایران حمله صورت گرفت، ما در چه موقعیتی بودیم؟ ما دقیقا در موقعیت مذاکره بودیم. سخنگوی کشور با تاکید بر اینکه مذاکره اصول دارد اضافه کرد : هر زمان که طرف مقابل دست از تحکم بردارد ما با همه کشورها مذاکره کردیم. مذاکره باید بر مبنای منافع ملی و احترام متقابل باشد. ما خواهان صلح هستیم. راه نجات برندها در تغییر رفتار مصرف کننده گزارش مککنزی درباره وضعیت مصرفکننده در سال ۲۰۲۵ نشان میدهد رفتار مشتریان پیچیدهتر و گاهی متناقض شده است؛ مصرفکنندگان بیشتر آنلاین و تنها هستند، به شبکههای اجتماعی اعتماد کمتری دارند، نسل زد با قدرت خرید رو به رشد و نگاه متفاوت به ارزش، تأثیرگذار است و علاقه به برندهای محلی افزایش یافته. همچنین، مصرفکنندگان بهدنبال کاهش هزینه در کالاهای ضروری و ولخرجی در کالاهای دلخواه هستند.
اکوایران,هوش مصنوعی,مذاکره