‎نمایشگاه انفرادی چیدمان آثار آرزو خانپور با عنوان جای خالی آرزو گالری شیرین

مجید پناهی جو
مجید پناهی جو

ساخت کلیپ از مجید پناهی جو https://majidpanahi.com/ وبسایت مجید پناهی جو مجید پناهی جو متخصص عکسبرداری و فیلمبرداری از آثار هنری ینک عکسهای 360 درجه نمایشگاه : https://www.360cities.net/image/pro/shirin-art-gallery-aug-2025-arezo-khanpour-the-empty-place-of-a-dream-01 https://www.360cities.net/image/pro/shirin-art-gallery-aug-2025-arezo-khanpour-the-empty-place-of-a-dream-02 آرزو خانپور متولد 1364 در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی صنایع دستی دانشگاه کاشان، کارشناسی ارشد صنایع دستی دانشگاه الزهرا و دکتری پژوهش هنر دانشگاه الزهرا است. آرزو خانپور -استادیار دانشگاه هنر اسلامی تبریز- عضو تخصصی گروه هنر شیشه در دانشکده هنرهای صناعی در دو دهه اخیر به عنوان طراح و هنرمند در حوزه هنر شیشه فعالیت مینماید. وی در پرونده پژوهشی خود مطالعه در حوزه تاریخ هنر شیشه در ایران و جهان را در قالب مقالات متعددی به چاپ رسانده است. مطالعات وی در حوزه تاریخ هنر شیشه، آموزش هنر شیشه و جریان های هنر معاصر متمرکز شده است. چیدمان جای خالی آرزو مجموعه خوانشی از تجربیات فردی هنرمند در زندگی خویش است که با شیشه -ماده ای آشنا با زیست هنرمند- اجرا شده است. یلدا بزرگ درباره این مجموعه اینگونه بیان میکند: کارهای آرزو خانپور ما را به سفری میبرند که هم درون گرایانه است و هم جهان شمول؛ سفری میان ترک های دل، در تاریکی های نادیده و نورهای گاه گاه امید. جای خالی آرزو تنها مجموعه ای از آثار نیست، بلکه تجربه ایست زیسته و ملموس، یک گذر احساسی و حسی از دوگانه عشق و فقدان، اعتماد و خیانت، رشد و فرسودگی. خانپور از شیشه، این ماده شفاف و شکننده، همچون دفتر خاطراتی تصویری بهره میگیرد، جایی که هویت شکسته، لایه به لایه بازسازی میشود. با تکنیک هایی چون شیشه دمی، انتقال تصویر، آینه سازی سنتی و اسیدکاری، او نه فقط فرم میآفریند، بلکه معنا میتراشد. هر اثر، ردی از زیستن است، زمزمه ای از احوالی که در هیچ زبان صریحی نگنجیده است. او تنها به چشم اکتفا نمیکند؛ زمان، بو، نور، سایه را نیز فرا میخواند تا خاطره را از لا به لای حافظه خاموش تماشاگر بیرون بکشد. رایحه ای ساده، در آثارش، میتواند دریچه ای به گذشته ای گمشده بگشاید، لحظه ای که شاید سالها پیش در غباری از فراموشی پنهان شده باشد. این لحظات، نه فقط روایت هنرمند، که بخشی از

آرزو خانپور,گالری شیرین,عکاسی از نقاشی,عکاس حرفه ای,ساخت کلیپ

توضیحات

ساخت کلیپ از مجید پناهی جو https://majidpanahi.com/ وبسایت مجید پناهی جو مجید پناهی جو متخصص عکسبرداری و فیلمبرداری از آثار هنری ینک عکسهای 360 درجه نمایشگاه : https://www.360cities.net/image/pro/shirin-art-gallery-aug-2025-arezo-khanpour-the-empty-place-of-a-dream-01 https://www.360cities.net/image/pro/shirin-art-gallery-aug-2025-arezo-khanpour-the-empty-place-of-a-dream-02 آرزو خانپور متولد 1364 در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی صنایع دستی دانشگاه کاشان، کارشناسی ارشد صنایع دستی دانشگاه الزهرا و دکتری پژوهش هنر دانشگاه الزهرا است. آرزو خانپور -استادیار دانشگاه هنر اسلامی تبریز- عضو تخصصی گروه هنر شیشه در دانشکده هنرهای صناعی در دو دهه اخیر به عنوان طراح و هنرمند در حوزه هنر شیشه فعالیت مینماید. وی در پرونده پژوهشی خود مطالعه در حوزه تاریخ هنر شیشه در ایران و جهان را در قالب مقالات متعددی به چاپ رسانده است. مطالعات وی در حوزه تاریخ هنر شیشه، آموزش هنر شیشه و جریان های هنر معاصر متمرکز شده است. چیدمان جای خالی آرزو مجموعه خوانشی از تجربیات فردی هنرمند در زندگی خویش است که با شیشه -ماده ای آشنا با زیست هنرمند- اجرا شده است. یلدا بزرگ درباره این مجموعه اینگونه بیان میکند: کارهای آرزو خانپور ما را به سفری میبرند که هم درون گرایانه است و هم جهان شمول؛ سفری میان ترک های دل، در تاریکی های نادیده و نورهای گاه گاه امید. جای خالی آرزو تنها مجموعه ای از آثار نیست، بلکه تجربه ایست زیسته و ملموس، یک گذر احساسی و حسی از دوگانه عشق و فقدان، اعتماد و خیانت، رشد و فرسودگی. خانپور از شیشه، این ماده شفاف و شکننده، همچون دفتر خاطراتی تصویری بهره میگیرد، جایی که هویت شکسته، لایه به لایه بازسازی میشود. با تکنیک هایی چون شیشه دمی، انتقال تصویر، آینه سازی سنتی و اسیدکاری، او نه فقط فرم میآفریند، بلکه معنا میتراشد. هر اثر، ردی از زیستن است، زمزمه ای از احوالی که در هیچ زبان صریحی نگنجیده است. او تنها به چشم اکتفا نمیکند؛ زمان، بو، نور، سایه را نیز فرا میخواند تا خاطره را از لا به لای حافظه خاموش تماشاگر بیرون بکشد. رایحه ای ساده، در آثارش، میتواند دریچه ای به گذشته ای گمشده بگشاید، لحظه ای که شاید سالها پیش در غباری از فراموشی پنهان شده باشد. این لحظات، نه فقط روایت هنرمند، که بخشی از