چارهای جز تمایز نداریم! برندسازی شخصی چیست؟
سؤالی که این روزها همه میپرسند: «برند شخصی دیگه چه صیغهایه؟!» ولی سوال اصلی اینجاست، چرا با وجودی که همه شبیه هم هستیم، یک عده خاص همیشه متمایز هستند؟ جواب در یک کلمه خلاصه شده: «برندینگ». اما نه برندینگ محصولات، بلکه «برند شخصی شما». برند شخصی شما، تصویری هست که در ذهن بقیه میسازین. این برند، چیزی فراتر از یک رزومه پرطمطراق یا یک پیج شیک اینستاگرامی است. این، شناختی است که دیگران از شما دارند، وقتی که در اتاق نیستید. این، دلیلی است که یک کارفرما، میان صدها متقاضی، شما را انتخاب میکند. این، دلیلی است که یک مشتری، به شما اعتماد میکند، نه به رقیبتان. پس چه لزومی دارد؟ چون دنیا عوض شده! ◼️ دیگر رزومه سلطان نیست، بلکه گوگل سلطان است. اولین کاری که هرکسی با نام شما میکند، یک سرچ ساده است. آیا شما در نتایج حضور دارید؟ یا گم شدهاید؟ ◼️ دیگر مدرک به تنهایی کافی نیست. امروزه اعتماد و شناخت، ارزشمندترین ارزها هستند. مردم به کسانی خرید میکنند، همکاری میکنند و اعتماد میکنند که آنها را میشناسند. ◼️ فرصتها به سمت افرادی سرازیر میشوند که دیده میشوند. اگر شما دیده نشوید، باهوشترین، بااستعدادترین و سختکوشترین فرد هم باشید، فرصتها به سمت افرادی میروند که برند شخصی قویتری دارند. اما چرا باید متمایز شویم؟ مگر همه ما شبیه هم نیستیم؟ این بزرگترین اشتباه است! بله، ما در یک جامعه زندگی میکنیم، اما هیچکس دقیقاً ترکیب استعدادها، تجربیات، دیدگاهها و Passion های شما را ندارد. مشکل اینجاست که شما این تفاوت را نشان نمیدهید! شما سعی میکنید مثل بقیه باشید تا پذیرفته شوید، در حالی که کلید موفقیت، متفاوت بودن است. متمایز شدن، دیگر یک انتخاب نیست؛ یک اجبار است. وقتی همه شبیه هم حرف میزنند، شبیه هم کار میکنند و شبیه هم فکر میکنند، چرا باید شما انتخاب شوید؟ چرا باید شما دیده شوید؟
برند,برندینگ,برند شخصی,آموزش مدیریت، بازاریابی و تجارت,مهدی زارع پ