روانشناسی رنگ ها در اینستاگرام چه اهمیتی دارد ؟

تعداد بازدید : 9 | تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1403 11:09 | مدت زمان : 00:02:28 | دسته بندی : تحصیلات و یادگیری

https://www.digi-follower.com/the-psychology-of-colors-on-the-instagram-page/ آمارها نشان داده است که در حین خرید یک محصول خاص، 93 درصد از خریداران به ویژگی‎های ظاهری آن نظیر رنگ توجه می‎کنند. رنگ‎ها تاثیر بسیار زیادی روی فرایندهای مغزی افراد دارند. برای مثال رنگ قرمز می‎تواند اشتهای افراد را باز کند و رنگ سبز می‎تواند هماهنگی را نشان دهد. اگر نگاهی به لوگو و طراحی‎های گرافیکی بردهای معروف بیاندازید متوجه خواهید شد که همه‎ی آن‌‎ها با «مفهوم روانشناسی رنگ‎ها» آشنا هستند و از این تکنیک برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر روی مخاطب استفاده می‎نمایند. «روانشناسی رنگ‎ها» در واقع شاخه‌ای از دانش است که بر روی تاثیر رنگ‎های مختلف روی انسان تحقیق و بررسی انجام می‎دهد. از آنجایی که بازاریابان متوجه شدند که رنگ‎ها می‎توانند تاثیر زیادی روی رفتار مشتریان داشته باشند، به همین خاطر این حوزه از دانش در مدت زمان کمی، رشد بسیاری داشته است. حالا دیگر صاحبان کسب و کارها و پیج‎های اینستاگرامی سعی می‎کنند پست‎ها و بنرهای اینستاگرامی طراحی کنند که با این اصول همخوان باشد و بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارد.

استفاده برندها از رنگ‎