فلسفه فروش دیدگاه یک کسب و کار در مورد فرآیندهای فروش، ارزیابی نیازهای مشتریان و ایجاد فرصت ها برای افزایش فروش را بررسی می کند. یافتن یک چارچوب فروش برای رشد قابل پیشبینی براساس ساختار کسب و کارها متفاوت است به عبارت دیگر کسب و کارهای بزرگ با چرخههای طولانیتر و یا بازارهای آسیبپذیر نیازمند ارائه ساختار متفاوتی هستند. یافتن فلسفه فروش می تواند پاسخ به پرسش های زیر باشد: هدف اصلی کسب و کار چیست و این هدف چگونه محقق می شود؟ در بازار کسب و کار چه می گذرد؟ رقبا چه کسانی هستند و چه ساختاری دارند؟ چگونه می توان تحقیق نمود و چه اطلاعاتی را می توان از طریق تحقیق به دست آورد؟ استراتژی نهائی کسب و کار بر چه اساس بررسی می شود؟